Şubat 14, 2012

mutlu krepler ülkesi ...





Bir kadın olarak ( her kadın gibi ) özel günleri, renkli paketleri, çiçekleri böcekleri ben de seviyorum. Ama özel günlerin bi güzel tüketim aracı olarak sömürülmesinden dolayı bir bulantı gelmiş içime...

Buraya kadar olan kısmı herkes biliyor zaten ve hemen hemen herkesin dilinde aynı sözler dolaşıyor " Özel günleri kutlamayı sevmiyorum. Dayatma olarak görüyorum. Sevgimi bir güne mi sığdıracağım canım ? Ben her gün severim " klişeleri ...  Aynı duyguları çeşitli sözlerle bir zaman ben de söyleyip söyleyip durdum. Fakat fark ettim ki; bu " Al ! Al ! " " Kutla ! Kutla ! " çıkar dayatmasına karşıt da bir dayatma oluşmuş durumda. " Hediye alırsan enayisin. Kutlarsan basitsin. Sürülerin içinde sürmeli koyunsun  "  gibi ... Bir kalıptan kaçayım derken başka bir kalıba girme durumu. Oldu ! Ben almayayım.

Dayatmaların tümünün dayanaklarını ittirerek söylüyorum ki ;  Ne kutlamanın ne kutlamamanın bir ayıbı yok. Köy Mehmet Ağa'nın olabilir ama keyif sizin. Canınız nasıl davranmak istiyorsa öyle yapın. Haa ! Siz, anneler gününü 15 Mayıs değil 3 Nisanda  kutlayabiliyorsanız bravo !  Sevgilinize herhangi bir vakit " Canım, bugün Şebnem günü yada Mehmet günü olsun, bugün sen ne dilersen o olsun " diyebiliyorsanız kim takar 14 Şubatı ... Fakat komşunun çocukları anneler gününde annesini bir şekilde mutlu ederken " Ya anne ama lütfen, takılmayalım öyle bir güne yani nedir ki " filan derseniz oklavayı kafanıza yersiniz ... yerseniz :))

Çünkü insan hep bekleyendir. Hiçbir şey beklemiyorum senden dediğinde bile içindeki kuş susmaz.

Efendim. Bugün benim için " Mutlu krepler günü " oldu. Ben öyle ilan ettim. Sabah Juliana Swaney'in bloğu " Oh My Cavaleir " da nefis pankekler görünce kendime mutlu kreplerden yapmaya karar verdim. Yann Tiersan eşliğinde kreplerim puslu günümü aydınlattı.

Mutlu hayatı önceleri hep tek bir parçaymış gibi görürdüm. Yani yekpare, oluveren ve öylece kalan ...  Ama büyüdükçe bunun bir ütopya olduğunu anlıyorsunuz. Tüm yaşamınız boyunca doğumunuzdan ölümünüze kadar parça parça mutlu olduğunuz anların toplamıymış " mutlu ömür " ... Şansınız varsa o anlarınız uzun sürer yada sayıca fazla olur. O yüzden bugün 14 Şubatsa ve kısa anlardan mutlu ülkeler yaratmak için bir fırsatsa, an'ı anında değerlendirin.


Benim mutlu krepler günüm, sizin de " sevdiceğimsin " gününüz kutlu olsun.



Niobe

3 yorum:

  1. ben bu yazılara bayıldım.. emeğine aklına ruhuna...:)) gazetede ve dergide yazmalısın on parmak on marifet<3 Keyifle okudum..iyi ki arkadaşımsın:)9

    YanıtlaSil
  2. aynen sevgili adsız a katılıyorum, o kadar zevkle okuyorum ki yazdıklarını, alıp götürüyor beni... her yazın, her şiirin başka bir güzel canım, iyki varsın ve iyki yazıyorsun...iyki seni tanıdım...

    YanıtlaSil
  3. teknik sorunu aşıp yorum yeniden yorum yazabilmek çok güzel. Geç de olsa selamlar, sevgiler :)

    YanıtlaSil