Haziran 27, 2012

poetika



Şiir nedir?

Ne değildir ki!..

Sorulmasaydı sormayacaktım ben de,
bırakacaktım "şaşkınlığın kızı" görsün düşünü
uyandırmayacaktım.

Her tarif bir tahrif'tir çünkü;

kitaplarda gerçek'ten daha çok yer tutuyor
silgi izleri.

Tanımaya başladığınız şey, sizin olmaktan çıkıyor,
teşhir yani karında yürüyen küstah neşter
şaşırma hakkını elinden alıyor kurbağanın

Haşim haklıydı: Sazlıklarla çevrili
çalkanıp durduğumuz bir göl'dür yaşadığımız.
Şairse yoksul bir kurbağadır yeterince
duymak için neşeli şarkısını
insan olmaktan çıkmak gerekir.

Susuyorum işte!
Karnıma abanmış sorgucuyu
şakıyarak yanıtlıyor içimdekiler:
kalbim, ciğerim, beynim, bağırsaklarım

birer sözcüktür ismin pıhtı halinde.
Bir şey anlatmıyor, hiç durmadan renk değiştiren
dizeler
sen neden sanıyordun ki
bu yüzden kafaları ziyadesiyle karışıktır cerrahların.
Ellerine aldıkları her sözcük her ses
ateşe dokunan bir ipek gibi küsüp çekiliyor
küntleşiyor anlam, tıkızlaşıyor.

Yunus'tan aldım inadımı, ahdimdir;
ölürüm de konuşmam dilinizi.



Adnan Satıcı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder