Ocak 09, 2013

Cemal Süreya




" Ben olanca gücümle
Halatlara asılıyorum nafile
Ben ayrı düşmüşüm bir kere
Ayrı düşmüşüm insanlardan.
Bu yıldız tutmaz mavilikte
Ne deniz ne köpük kâr eder bana.
1957


"Bilirsin,
Sigarayı da kalem tuttuğum gibi tutarım. 
O’ndan tüter Sevda Sözleri… " 


" Aşktın sen kokundan bildim seni
Bir ahırın içinde gezdirilmiş gül kokusu
Taşıttan indin sonra da karşıya geçtin
Elinde bir tuhaf çanta saçında soku ..."

" Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım
ben artık adam olmam bu derde düşeli ..." 

" Sesinde ne var biliyor musun, Bir bahçenin ortası var " 
 
" Sevgilim ben şimdi büyük bir kentte seni düşünmekteyim. Elimde uçuk mavi bir kalem
cebimde iki paket sigara ..."



Bir çiçek duruyordu, orda, bir yerde,
Bir yalnışı düzeltircesine açmış;
Gelmiş ta ağzımın kenarında
Konuşur durur.

Bir gemi bembeyaz teniyle açıklarda,
Güverteleri uçtan uca orman;
Aldım çiçeğimi şurama bastım,
Bastım ki yalnızlığımmış.

Bir başına arşınlıyor bir adam mavi treni
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.



" Ölüm geliyor aklıma birden ölüm. Bir ağacın gövdesine sarılıyorum " 



Cemal Süreya / 1931 - 9 Ocak 1990


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder